Nieuw Clubgebouw

Ons huidige clubgebouw is aan vervanging toe. Daarom zijn we een project gestart om een nieuw clubgebouw te realiseren. Scouting Bernisse is niet de enige die een plek zoekt; de gemeente Nissewaard gaat vluchtelingen opvangen en heeft hiervoor het terrein naast ons uitgekozen. Op dit terrein komen nieuwe vluchtelingenwoningen en de toekomstige bewoners hebben behoefte aan een plek voor dagrecreatie. Hierdoor is een mooie win-win situatie ontstaan, waardoor ons nieuwbouw project in een stroomversnelling is gekomen. Scouting Bernisse krijgt een nieuw clubgebouw en zal hier, wanneer wij geen opkomsten hebben, de vluchtelingen een mooie verzamelplek bieden. Komende oktober (2023) verwachten we te beginnen met de bouw van het nieuwe pand. Op deze pagina houden we het laatste nieuws rond de nieuwbouw bij.

Wil je ons helpen het nieuwe gebouw te realiseren, hier kun je ons project steunen.

Voorlopig ontwerp nieuwbouw gemaakt door Ziggurat

Architectenbureau Ziggurat heeft een voorlopig ontwerp gemaakt voor de nieuwe "Waterval" (ons nieuwe gebouw). Het pand is een stuk groter als ons huidige gebouw, met meer opslag en een extra groepsruimte. Het gebouw zal bestaan uit houtskeletbouw met houten wanden en zal daardoor veel duurzamer zijn dan het huidige gebouw.

Tijdelijke locatie voor tijdens bouw

In samenwerking met de gemeente Nissewaard hebben we een tijdelijke locatie gevonden om onze activiteiten doorgang te laten vinden tijdens de bouw. We zullen onze opkomsten doorzetten in het oude schoolgebouw in Heenvliet waar ook de BSO en kinderopvang zit. Vanaf oktober zullen we onze activiteiten hierheen verplaatsen.

Clubgebouw opruimen en leeghalen

Het cubgebouw moet leeggeruimt worden voordat de sloop van het oude en bouw van het nieuwe clubgebouw kan beginnen. Met een hoop vrijwilligers worden iedere zaterdag de schouders eronder gezet om alles in het gebouw uit te zoeken en in te pakken.